ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΨΥΧΙΚΑ ΑΝΘΕΚΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ

Την 3η τους Ενδοσχολική Επιμόρφωση με τίτλο «Μεγαλώνοντας παιδιά ψυχικά ανθεκτικά…» πραγματοποίησαν την Τρίτη στις 6/2/2024, από κοινού οι Σύλλογοι Γονέων και Διδασκόντων του 37ου και 4ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, ένα θέμα ιδιαίτερα σημαντικό και επίκαιρο, αν λάβουμε υπόψη τις αντίξοες συνθήκες που βιώνουμε τόσο σε τοπικό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο τις τελευταίες δεκαετίες (Οικονομική κρίση, Σεισμοί, Πανδημία, πλημμύρες, πόλεμοι κ.ά.).

Οι ομιλητές του σεμιναρίου, κα Ειρήνη Κόκκα, Κοιν. Κλινική Ψυχολόγος (MSc) και Συστημική-Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια και ο κος Βαϊόπουλος Αχιλλέας, Ψυχολόγος (MSc), Ψυχοθεραπευτής-Αναλυτής Ομάδος, αφού αρχικά προσέγγισαν από θεωρητική πλευρά την έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας (χαρακτηριστικά, παράγοντες επικινδυνότητας), αναφέρθηκαν εκτενώς στους προστατευτικούς παράγοντες και στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ενδυναμώσουμε ή να καλλιεργήσουμε περαιτέρω την ψυχική ανθεκτικότητα στα παιδιά μας, αλλά και στους εαυτούς μας, προκειμένου «μικροί και μεγάλοι» να είμαστε σε θέση «να ανακάμπτουμε, να αντέχουμε στις δυσκολίες και να επιδιορθώνουμε τους εαυτούς μας (Steven J. Wolin & Sybil Wolin, 1993)»…

  • Πολλές φορές βοηθάμε τα παιδιά «όταν δεν τα βοηθάμε»…
  • Τα παιδιά συνηθίζουν να δρουν σύμφωνα με τις προσδοκίες των σημαντικών άλλων για αυτά…
  • Το να τα ακούμε ενεργητικά είναι το βασικότερο θεμέλιο της ψυχικής ανθεκτικότητας…
  • Αποτελούμε πρότυπα μίμησης και τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως από αυτά που βλέπουν…
  • Τα παιδιά αποκτούν αυτοπεποίθηση όταν έχουν «αποδείξεις» ότι είναι «ικανά»…
  • Τα παιδιά με ευρύ φάσμα στρατηγικών θετικού χειρισμού των καταστάσεων θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν κάθε πρόκληση και δυσκολία και θα είναι λιγότερο πιθανό να δοκιμάσουν ριψοκίνδυνες συμπεριφορές…  (Ginsburg, K.R. & Jablow, M.M., 2014).

Τους ευχαριστούμε πολύ για τα όσα σημαντικά μας ανέφεραν!!