ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού, με στόχο την ευαισθητοποίηση, πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η πρώιμη παρέμβαση, η οποία θα πρέπει να επικεντρώνεται στις επιθετικές συμπεριφορές πριν την εκδήλωση του φαινομένου στο σχολείο, στη βοήθεια στους μαθητές που ενδέχεται να εκδηλώσουν επιθετικές συμπεριφορές καθώς και στην προσπάθεια μείωσης της συχνότητας και της έντασής τους ως ένα ολοκληρωμένο «σχέδιο δράσης».

Η UNESCO, στη μελέτη της για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας δίνει ιδιαίτερο βάρος στον ολιστικό χαρακτήρα που πρέπει να έχει μια τέτοια πολιτική. Στη σύνοψη της μελέτης αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «… οι αποτελεσματικές απαντήσεις στη σχολική βία, συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού, θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένες ή ολιστικές, δηλαδή να αποτελούνται από συνδυασμό πολιτικών και παρεμβάσεων. Αυτό συνιστά μια απάντηση που «υπερβαίνει το σχολείο» και «θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα ως ένα σύστημα ολικής εκπαίδευσης ή μια προσέγγιση ολόκληρης της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό οι παρεμβάσεις αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχολείο, την τάξη, τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνική αντίληψη και τις κοινωνικές σχέσεις.»

Ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, ο Ψυχολόγος και ο Κοινωνικός Λειτουργός στην εκπαιδευτική κοινότητα, προσβλέπουν μεταξύ άλλων και στον περιορισμό και την καταπολέμηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής βίας.

Στα πλαίσια λοιπόν της παγκόσμιας αυτής ημέρας, οι μαθητές/μαθήτριές μας ενημερώθηκαν από την Ψυχολόγο κ. Ειρήνη Κόκκα και την Κοινωνική Λειτουργό κ. Σταυρούλα Ζαφειρίου του σχολείου μας για το Σχολικό Εκφοβισμό μέσα από τις ακόλουθες δράσεις:

►Προβολή ολιγόλεπτων video («Νίκησε τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις» και «The price of silence») από το Διαδίκτυο με θέμα το σχολικό εκφοβισμό, προκειμένου οι μαθητές/τριες να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο και να τον κατανοήσουν καλύτερα διακρίνοντας τον από το απλό πείραγμα.

►Συζήτηση σχετική με το περιεχόμενο των βίντεο που προβλήθηκαν.

►Βιωματικές ασκήσεις.

Με τη δασκάλα της Πληροφορικής κ. Θεολογία Γιαννακοπούλου, τα παιδιά, αφού παρακολούθησαν σχετικά video, έφτιαξαν συννεφόλεξα με μηνύματα κατά της σχολικής βίας.